Wij volgen de ontwikkelingen van onze kinderen door hen te observeren, door met hen te spreken, door hun werk na te kijken en door toetsen af te nemen. Door de kinderen nauwkeurig in hun ontwikkeling te volgen, kunnen wij bijtijds actie ondernemen als kinderen achterblijven of ver vooruit zijn. Daarnaast hebben verschillende leerkrachten op Kindcentrum Regenboog zich gespecialiseerd om onze leerlingen extra te ondersteunen. Ook is het team aangevuld met onderwijsondersteunend personeel, zodat we onze leerlingen de juiste uitdagingen kunnen bieden.
Kindcentrum Regenboog biedt binnen ons gebouw ondersteuning op de volgende gebieden:
- Dyslexie
Kindcentrum Regenboog zet in op het vroegtijdig signaleren, waarna passende begeleiding volgt. Kinderen met een dyslexieverklaring komen daarnaast in aanmerking voor compenserende en dispenserende maatregelen.
- Meer- en hoogbegaafdheid
De begeleiding van deze groep leerlingen wordt voornamelijk in de klas uitgevoerd en richt zich vooral op het compacter en rijker maken van de lesstof voor deze leerlingen.
Daarnaast is er een intensieve kennisuitwisseling tussen specialisten, begeleiders en pedagogisch medewerkers van zowel de opvang als het onderwijs. Zo kennen we bijvoorbeeld een warme overdracht wanneer de peuters voor het eerst naar school gaan; de peuterestafette.